Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

Franciscaans, Traditioneel, Katholiek

11-11-11

op 11 november 2011

Het is vandaag de 11e van de11e van de 11e. Een bijzondere datum, die veel in trek is om te trouwen.

Het is het begin van de carnaval, maar bovenal feestdag van Sint Martinus van Tours. Vandaar dit gedicht:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sint Martinus, hoog te paard

Wat is jou de bedelaar waard?

Waarom kom je er vanaf

En rijd je niet door op een draf?

Deed hij je zo aan Christus denken

Dat je besloot je halve mantel te schenken?

En ik? Als ik door de stad loop, wat zie ik?

Zie ik gelukszoekers, verslaafden en loop ik door van schrik?

Of zie ik net als jij Christus lopen

En zet ik hart en beurs open

Zoals ook eeuwen later ook Franciscus heel bewust

Afsteeg en de melaatse heeft gekust

Aan een ieder van ons de keus hetzelfde te doen

Want wat is belangrijker: je ziel of een miljoen?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tot slot deze toepasselijke videoclip:


Geef een reactie

