Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

Franciscaans, Traditioneel, Katholiek

Laat niets je verontrusten…..

op 18 november 2011

Hier een muziekstuk wat mij erg inspireert. De tekst is oorspronkelijk van Theresia van Avilla, een bekende mystica. Haar woorden zijn nog steeds actueel. Ik heb de Spaanse tekst (laten) vertalen.

Nada te turbe, nada te_espante;                                   Laat niets je verontrusten,
quien a Dios tiene, nada le falta.                                    laat niets je beangstigen:

Nada te turbe, nada te_espante                                    wie zich aan God vasthoud ontbreekt niets.

sólo Dios basta.                                                                    God alleen is genoeg
Solo verses:
Todo se pasa, Dios no se muda,                                     Alles gaat voorbij, God verandert nooit,
La paciencia todo lo alcanza.                                         Geduld bereikt alles.

En Cristo mi confianza,                                                     In Christus stel ik mijn vertrouwen,

y de Él solo mi asimiento;                                                En in Hem alleen heb ik houvast,
en sus cansancios mi aliento,                                         In Zijn aanwezigheid kan ademen
y en su imitación mi holganza.                                       Zijn navolging is mijn opdracht.

Aquí estriba mi firmeza,                                                    Hierin vind ik mijn houvast,
aquí mi seguridad,                                                               Hierin vind ik mijn veiligheid,
la prueba de mi verdad,                                                    Het bewijs van mijn waarheid
la muestra de mi firmeza                                                  Het voorbeeld van mijn standvastigheid.

Ya no durmáis, no durmáis,                                          Ik slaap nog niet, slaap nog niet
pues que no hay paz en la tierra.                                 Zolang er nog  geen vrede is op aarde.

No haya ningún cobarde,                                              Er is geen reden lafhartig te zijn,
aventuremos la vida.                                                      Beleef het avontuur van het Leven.
No hay que temer, no durmáis,                                 Het is niet nodig te vrezen . Ontwaak!
aventuremos la vida.                                                      Beleef het avontuur van het Leven.

Muziek: J. Berthier
Tekst: St. Teresa de Ávila


Geef een reactie

