Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

Franciscaans, Traditioneel, Katholiek

Het kwade en het goede……

op 20 november 2011

“Wanneer wij zien of horen dat er iets kwaads gezegd of gedaan wordt of dat God gelasterd wordt,

Laten wij dan iets goeds zeggen of iets goeds doen

En laten wij God loven die gezegend is tot in eeuwigheid”

(1RegMB 17,19)

Dit stukje uit de Regel die Franciscus voor de Minderbroeders schreef, is de reden dat ik opnieuw ben begonnen met een weblog.

Er wordt namelijk zoveel kwaads op internet gezet, zoveel op elkaar ingehakt, er worden mensen aangevallen op een manier waar de honden geen brood van lusten, en dat doet mij pijn. Internet is zo’n mooi medium! Het zou zo’n mooi ontmoetingsplatform kunnen zijn!

Lang, veel te lang, heb ik aan die waanzin meegedaan. Maar met de wijze woorden van Franciscus in gedachten, en met een paar actieve zusters op internet als voorbeeld, ben ik dus begonnen met tegenover al dat negatieve iets goeds te zeggen. Iets dat inspireert en opbouwt in plaats van afkraakt en neerhaalt.

En dat is nog niet zo gemakkelijk! Er is in deze wereld op dit moment zoveel aandacht voor alles wat negatief is, dat het positieve, wat er ook zeker wel is, ondergesneeuwd dreigt te raken.  Daarom wil ik afsluiten met een innige bede:

“Jezus, U bent het licht in mijn leven, laat nimmer toe dat het duister tot mij spreekt. Jezus, U bent het licht in mijn leven, open mij voor Uw liefde, o Heer!”


One response to “Het kwade en het goede……

  1. prot2rkkricq zegt:

    Mooie blog, en een oproep die het navolgen waard is, Franciscus indachtig

Geef een reactie

