Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

Franciscaans, Traditioneel, Katholiek

Vacantie

op 11 juli 2012

Vakantie. Of beter: vacantie. Een poosje heb ik niks gepost, omdat ik het nodig vond om even afstand te nemen. Op werk heb ik het druk en ook te maken met veel veranderingen. En die eisen hun tijd en energie op.

Vacantie komt van het Latijnse “vacare” hetgeen vrijmaken betekend.

Vrijmaken. Vrij. Vrij van werk, vrij van stress, vrij van moeten.

Vrij. En dan? Vrij om wat te doen?

Voor mij betekend dat dat ik meer tijd (over) heb voor de mensen die belangrijk voor mij zijn. Mijn familie, mijn vrienden en natuurlijk God.

Vrijdag ga ik een weekendje weg, Quatorze Juillet vieren in het Jekerkwartier.. En later, zo rond half augustus, ga ik een paar daagjes me laven aan het Rijke Roomsche Leven in het Zuiden. De Sint Pieter-boven bewonderen en een kaarsje in de Slevrouwe opsteken. Om God en Zijn Moeder zo de tijd te geven die ze eigenlijk verdienen.

Verder houd ik het dichtbij huis, ook mijn ouders en vrienden heb ik de laatste tijd verwaarloosd. En dat is jammer en zou eigenlijk niet moeten. Niet voor niets is “Eert uw vader en uw moeder” één van de tien geboden! Familie en vrienden, daar moet je trots op zijn en zuinig mee omgaan!

Ik wens iedereen een gezegende vakantie toe. Vergeet niet om in deze rust-tijd aandacht te geven aan je ziel, je familie, je vrienden en God. Dan kun je straks met nieuwe energie weer verder met werk en studie!

One response to “Vacantie

  1. zustermarianne schreef:

    Goede vacantie, Alina. Fijn dat er weer bent met je blog, al weet ik uit eigen ervaring dat alles tijd kost en je dan keuzes moet maken. Ik begrijp dus dat je druk was met andere dingen. De verbondenheid blijft. Geluk, vrede en alle goeds!

Geef een reactie

