Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

Franciscaans, Traditioneel, Katholiek

Noveen tot de Pastoor van Ars: dag 1 en 2

op 28 juli 2012

Gisteren is de noveen ter ere van de pastoor van Ars begonnen. Tevens was het de feestdag van de zalige Titus Brandsma. Voor een relaas over hem, zie hier: http://incaelo.wordpress.com/2012/07/27/27-july-memorial-of-bl-titus-brandsma/

Nu is dus de noveen begonnen. Ik heb inmiddels de vertaling gekregen (liet helaas e ven op zich wachten) en deze luiden::

Dag 1: 27 juli: vurig geloof<

Saint John Baptist Marie Vianney je geboren werd uit een diep religieuze moeder, van haar die u heeft ontvangen van de Heilige Geloof, je leerde om God lief te hebben en te bidden. Op jonge leeftijd werd je gezien geknield aan de voorkant van het beeld van Maria. Je ziel is bovennatuurlijk uitgevoerd naar de dingen op High. Ondanks de hoge kosten, antwoordde je je roeping! Tegen veel obstakels en tegenstellingen, je moest vechten en om de perfecte priester, waarin u wordt lijden. Maar uw diepe geest van geloof ondersteund u in al deze gevechten. 0 Grote Sint weet je het verlangen van mijn ziel, ik zou graag om God te dienen beter; van Hem Ik heb zoveel goede dingen. Hiervoor krijgen voor mij meer moed en vooral de diepte van het geloof. Veel van mijn gedachten, woorden en daden zijn nutteloos voor mijn heiliging en voor mijn redding, want deze bovennatuurlijke geest niet aanwakkeren mijn leven. Help me om beter in de toekomst. Heilige Priester van Ars, ik heb vertrouwen in uw voorbede. Bid voor mij tijdens deze noveen speciaal voor …
(stilte vermelding van uw speciale bedoelingen).
Onze Vader, Wees gegroet, Eer aan de Vader

Dag 2: 28 juli volledig vertrouwen in GOD

Saint John Baptist Marie Vianney, wat het vertrouwen van de mensen moesten in uw gebeden! U kunt uw oude pastorie of uw nederige kerk niet verlaten zonder te worden omringd door smeken zielen, die een beroep op u als zouden zij een beroep op Jezus zelf tijdens Zijn aardse leven. En u, o goede Sint, gaf hen hoop door uw woorden, die waren vol van liefde voor God. Jij, die altijd had helemaal gerekend op het hart van God, te verkrijgen voor mij een diepe kinderlijke vertrouwen in Zijn voorzienigheid. Als de hoop van de goddelijke goederen vult mijn hart, geef me moed en help me om altijd gehoorzamen aan de geboden van God.
Heilige Priester van Ars, ik heb vertrouwen in uw voorbede. Bid voor mij tijdens deze noveen speciaal voor …
(stilte vermelding van uw speciale bedoelingen).
Onze Vader, Wees gegroet, Eer aan de Vader.

Hierbij nog een toepasselijk lied: Misericordias Domini in aeternum cantabo – tot in eeuwigheid zal ik over de barmhartigheid van de Heer zingen.
 


Geef een reactie

