Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

Franciscaans, Traditioneel, Katholiek

Een lied over dood, Leven en Liefde oftewel Pasen….

op 31 maart 2013

In mijn vorige post had ik het al over dood en opstanding. Nu het weer Pasen is, schiet mij één lied telkens weer te binnen dat voor mij exact weergeeft waar het met Pasen over gaat.

Het is een lied over Liefde. En aangezien God voor mij Liefde IS, weerspiegelt het nummer MIJN Godsbeeld.

Voor mij is God Liefde. Liefde die je uit de diepe nacht van machteloosheid en de dood doet ontwaken. Ook al ben je gebroken, ook al ben je eenzaam, ook al duurt de Weg veel te lang, al is het dal diep en duister: ooit zal God’s Warmte je opwekken zodat je (weer) bloeien kunt.

Van het nummer zijn veel, héél veel vertalingen en vertolkingen bekend, waaronder een Groningse versie van Wia Buze en een heel erg mooie van André Rieu. Ik heb gekozen voor het origineel. Enjoy!.


Geef een reactie

