Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

Franciscaans, Traditioneel, Katholiek

Opruiming….

op 6 mei 2013

Vakantie! Vrije tijd! Tijd om eens wat oude zooi op te ruimen!

Ook mijn lichaam doet hier aan mee: de afgelopen week heb ik zwaar verkouden op bed doorgebracht, met af een toe een twitterberichtje om te laten weten dat ik nog niet helemaal gevloerd was.

Nu het lichaam schoon is, is mijn kamer aan de beurt. Overal lagen losse boeken, stapels herinneringen enzovoort. En de boekenkast zit zo vol dat me de boeken letterlijk om de oren vliegen!

Ik ben begonnen met de losse dingen. En daar ligt toch een spul wat ik nooit meer inkijk!

2 Bijbels (1x protestants 1951, 1x NBV uit 2004)
1 Liedboek voor de Kerken
1 Gezangen voor Liturgie
een hele hoop andere dingen….

Voordeel is dat er bij de boeken die mij letterlijk om de oren vlogen ook het boek van Zr. Chiara Bots zat dat ik al een poos zocht!

En nu?

Wel, aan het einde van deze entry zal ik een lijst zetten met boeken die ik weg wil doen. De liefhebber kan die dan ophalen.
Vanmiddag ga ik mijn klerenkast door.
Morgen verder met de boekenkast en eierdopjeskast. Eierdopjes wassen (alle 400 +) en opnieuw neerzetten.
Boeken verder uitzoeken. Gedeelte naar zolder, gedeelte (met name over Franciscus en bewust leven en eten) weer in de kast en de rest komt hier te staan voor de geef.
En na een week gaan die laatsten in een grote doos voor oud papier. Kan de PKN in Hoogeveen nog wat aan verdienen……

De bovenste plank van de kleine boekenkast wordt een herinneringenplank/altaartje.

Als dit eind morgenmiddag klaar is, hoop ik niet alleen meer ruimte in mijn boekenkasten, maar vooral ook in mijn hoofd te hebben.

Immers: opgeruimd staat netjes en dan weet je weer wat je hebt!

Lijst boeken te geef (wordt nog verder aangevuld):

– Liedboek voor de Kerken
– NBV 2004, Katholieke versie
– Gezangen voor Liturgie
– Catechismus van de Katholieke Kerk (versie 2002 of zo)
– Liederen uit Taizé (iets van tig stuks, grote boekje uit Frankrijk zelf, 2004 of 2007 zelf meegenomen)
– Wanneer het donker wordt van Myrjam de Keyser
– Preken van Augustinus
-boekje van de Tiltenberg over Thomas van Aquino
– Wees gegroet, Koningin van Scott Hahn
– Eindeloos bewustzijn van Pim van Lommel
– Redenen om te geloven van Scott Hahn
– Reisgids Maastricht
– Novum Testamentum Graece et Latine (1994)
– De Nieuwe Kathechismus (1966)
– Liederen en gebeden uit Taizé (met ALLEEN NEDERLANDSE liederen)
-Elke zondag is een paasmorgen van Elisaeth van de Drie-eenheid (vertaald door Koen de Meester)
-Het heilig verbond van de zalige Franciscus met Vrouwe Armoede
-En nog een hele hoop katholieke boeken en detectives.

—————————–


Geef een reactie

