Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

Franciscaans, Traditioneel, Katholiek

Advent…1e zondag

op 1 december 2013

advent 1e zondag

 

Vandaag is het de eerste zondag van Advent.

In de post van Zuster Marianne en in de Kerk werd ik geconfronteerd met het woordje ‘Wakker’.Wakker worden.

WAARUIT?

Soms lijkt het leven hier op aarde een tranendal. Een nachtmerrie.

Vaak komt dit omdat ik van mijzelf en anderen zoveel moet. Je moet gezellig doen. Op het werk moet  ik allemaal extra dingen die invoeren voor de december verloning. De dagen worden niet alleen qua licht korter, ook qua tijd lijken ze korter.

Maar waarom MOETEN wij in de tijd voor Sinterklaas en Kerst toch zo veel?

Is dat om de economie maar aan de gang te houden? Omdat het not-done is om je NIET in het feestgedruis te storten?

En het lijkt elk jaar erger te worden. MEER – MEER- MEER…..

Maar IK bepaal wat belangrijk voor MIJ is….toch?

Ik wil wakker worden. Wakker uit die commerciële nachtmerrie, zodat ik het Leven met Christus straks met Kerst ten  volle kan beleven. Voor mij is de advent een soort geestelijke zwangerschap.

Geestelijk zwanger van het Christus-kind.

Zoals een zwangere vrouw de laatste maanden aftelt, tel ik met de Kerk de laatste 4 zondagen af. Maar de Kerk streept nooit weg of af, ze voegt bij!

Daarom brand vandaag het eerste kaarsje. En op Zondag Gaudete zal ik in Megen zijn. En ook Kerst zal ik in Franciscaanse kring vieren, in Heede.

Wir sagen euch an den lieben Advent!


Geef een reactie

