Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

Franciscaans, Traditioneel, Katholiek

Heilige Familie

op 29 december 2013

In aansluiting op het voorgaande vieren we vandaag het Feest van de Heilige Familie.

Dit slaat in de eerste plaats natuurlijk op DE Heilige Familie bij uitstek: Maria, Jozef en Jezus.

MAAR:

Zoals zo vaak staat deze Familie voor mij model voor onze aardse familie. En dan komt vanzelf de vraag: wie is mijn familie?

Hoewel ik enig kind ben, mijn moeder 1 broertje heeft en mijn vader 3 waarvan er 2 nog leven maar waar we geen contact meer mee hebben, heb ik een heel erg grote familie.

 

Wie is mijn familie?

 

Natuurlijk mijn ouders.

Maar ook mijn Hemelse Vader.De Maagd Maria is mijn tweede Moeder.Mijn Broeder Jezus.

En verder natuurlijk alle Broeders Franciscanen, Zusters Clarissen, de leden van de OFS en alle anderen die door Franciscus en Clara geïnspireerd zijn en naar hun voorbeeld het Evangelie (proberen te)volgen. En ten slotte alle mensen van goede wil.

Niet iedereen zie ik even vaak of ken ik persoonlijk. Toch is er die band. Een band die er is, omdat God ons allemaal heeft geschapen. Als verwanten van elkaar. Als broeders en zusters.

Toen Jezus met Maria en Jozef uit Bethlehem naar Egypte vluchtte, was Hij op Zijn Familie aangewezen. Zo zijn wij ook op elkaar aangewezen. Alleen wanneer we elkaar erkennen en behandelen als broeders en zusters, kunnen we het Goede sparen en laten groeien.

In Christus verbonden!

Geef een reactie

