Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

Franciscaans, Traditioneel, Katholiek

Christus Ressurrexit! Alleluia!

op 20 april 2014

Christus is opgestaan! De dood heeft niet het laatste woord! Het leven gaat door!

Vandaag vieren we Pasen. HET belangrijkste Christelijke Feest. DE grond van ons geloof.

Tijdens de bezinningsdag laatst in Nijmegen heb ik een Paaskaars gemaakt. Nu mag hij branden!

Pasen: we vieren het Eeuwige Leven.

Voor mij hoort de Kerk daar wel bij, maar omdat ik uit een zeer ongelovig nest kom, wordt daar niet altijd rekening mee gehouden. Zo ben ik gisteravond niet naar de Paaswake geweest, en ook vandaag sla ik de Kerk over. Ter compensatie heb ik besloten deze Goede Week Witte Donderdag en de Kruisweg extra aandacht te geven.

Er was namelijk gisteravond een verjaardag te vieren. Dat hebben we dan met zo’n 14 man/vrouw uitgebreid gedaan.

We zijn uit eten geweest. Het was lekker, maar niet het belangrijkste.

Zo eens per jaar worden er banden en vriendschappen aangehaald en vernieuwd. Anekdotes worden verteld en er wordt gelachen en gehuild. Oude wonden bepleisterd en er wordt op een nieuw levensjaar geklonken: het (levens-)verhaal gaat verder.

En zo heb ik toch Pasen gevierd.

Het was een intense Goede Week waarvoor ik dankbaar ben dat ik hem zo heb mogen beleven. Samen met Bach.


Geef een reactie

