Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

Franciscaans, Traditioneel, Katholiek

Over gedwongen vrije tijd en vakantie

op 14 juni 2015

Ik heb op dit moment verplicht vrij. Een dag of 10 geleden kwam ik met benauwdheid in het ziekenhuis te liggen. Daar werd zo’n 6 liter vocht weggeplast en geconstateerd dat ik hartfalen en ritmestoornissen heb. Gelukkig is tijdens een hartcatherisatie gelbeken dat mijn aderen en kransslagaderen rond mijn hart gezond zijn. Ik heb plastabletten, betablokkers, bloedverdunners en bloeddrukverlagende medicijnen mee naar huis gekregen en als ik me aan de doktersvoorschriften houd en trouw alle pillaria inneem, ligt er nog een lang leven voor mij.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik slechts een beetje geschrokken ben. Ik voelde me al een tjd energieloos en niet lekker, maar kon er de vinger niet op leggen. In het ziekenhuis vielen alle puzzelstukjes op hun plek. En als je nagaat dat:

– mijn moeder hartfalen heeft en een hoge bloeddruk

– mijn vader al 4 hartinfarcten heeft gehad

– mijn moeder haar broertje het met het hart heeft (veel te dik tussenschot)

– mijn moeder haar vader plotseling aan een hartstilstand is overleden

– mijn vader zijn ene broertje een virus op zijn hartkleppen heeft gehad

– mijn vader zijn andere broertje een hersenbloeding heeft gehad

– mijn vader zijn moeder plots aan het hart is overleden

– mijn vader zijn moeder haar zus al diverse beroertes heeft gehad

En bijna iedereen suikerziekte en een (toren-)hoog cholesterol gehalte heeft……

Verbaast mij het helemaal niks dat ik ook iets aan het hart heb. Ik mag alleen van geluk spreken dat ik een zeer alerte huisarts heb EN dat in de nacht dat ik opgenomen ben, mijn beschermengel me gewaarschuwd heeft. Anders zat ik nu op een wolkje en niet achter de pc om dit te tikken….

Voorlopig ben ik nog even thuis. Ik moet kalm aan doen. Morgen heb ik een afspraak met de bedrijfsarts, ik wil namelijk graag weer wat nuttigs doen (naast bidden) en weer aan het werk.

Verder kijk ik uit naar mijn vakantie. Kevelaer wordt hem niet, maar ik heb nog een leuk reisje naar de Hautes-Pyrenées op het programma staan. Vanuit het altijd mooie Mestreech alwaar rond de datum van vertrek ut preuvinemint gehouden wordt. Hoewel ik ook dolgraag 4 juli op het grote plein zou zitten, heb ik ook daar erg veel zin in. Verder heb ik niet zo veel plannen: dit reisje kost het nodige geld en ik heb nog steeds geen geldboom in de tuin of Gaston op de stoep staan.

Maar ik zal voor iedereen in de Slevrouwe en bij de grot een kaarsje opsteken. En volgend jaar wil ik via Italië naar mijn favoriete land.

One response to “Over gedwongen vrije tijd en vakantie

  1. zustermarianne schreef:

    Lieve Alina,

    Doe het nog maar even rustig aan!
    Ik wens je beterschap en nog lange mooie levensjaren vol vrede en alle goeds!

Geef een reactie

