Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

Franciscaans, Traditioneel, Katholiek

Mijn hart…..

op 20 juni 2015

Mijn hart pompt slecht, ik heb ritmestoornissen en een klein beetje een lekkende hartklep. Kortom: hartfalen. Maar met medicijnen is dat goed onder controle te houden en kan ik iedereen nog lang genoeg in de weg zitten en lopen 😉

Echt geschrokken ben ik niet: het zit in de familie. Wel heeft het me aan het denken gezet: waar ligt mijn hart? Wat wil ik nog doen?

Hieronder zie je in beeld en geluid wat antwoorden op die vraag (Let ook op de teksten!). Voor de meesten zullen daar weinig verrassingen tussen zitten…..

Om te beginnen mijn favoriete vrienden. Daarvoor verwijs ik naar Facebook: als je mijn berichten kunt lezen, hoor je daar bij! Toch wil ik in het bijzonder wel even de OFS noemen…..

Favoriete man zal niemand verbazen. Zijn beeltenis zegt de kenner genoeg. Het is uiteraard deze heilige:

Franciscus en de wolf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Favoriete vrouw is NIET Clara van Assisi, hoewel zij er heel dichtbij in de buurt komt. Maar onder Franciscus valt eigenlijk niet alleen hijzelf, maar ook alle volgelingen van hem. Zowel van de eerste orde, de tweede orde en ook de reguliere EN seculiere derde orde. Nee, mijn favoriete vrouw is deze Dame:

Favoriete plek op aarde om te zijn is NIET Assisi, hoewel ik daar uiteraard wat mee heb. Mijn favoriete plek op aarde heeft dan ook zeker iets Franciscaans: kijk er maar eens goed rond: wat op alle andere plaatsen waar ook ter wereld groot is, is daar klein en vice versa. Mijn favoriete plek op heel de aarde is Lourdes!

Mijn favoriete plekje in Nederland is een heel specifiek plekje in mijn favoriete Nederlandse stad. Het is de plek waar het altijd druk is en waar jong en oud naar binnen gaat om een bougie op te steken:

Favoriete land:
Vaticaanstad

Favoriete artiest:

Mijn favoriete zangeres (en dat was een heeeele lastige, Kimi Skota, Carla Maffioletti en Amira Willighagen staan hier heel dichtbij, maar zoals jullie zien durft zij nèt iets meer, brrrrr….Was geweldig om live te zien maar IK doe het haar in geen miljoen jaar na!)

Mijn favoriete muziekstuk (en niet alleen dat van mij, ook van de artiest de je in het filmpje ziet en hoort en nog vele anderen):

Mijn favoriete tekst (Met water, dat komt verder op nog terug, ik heb iets met zeeën en vooral rivieren):

http://www.lyricsmode.com/lyrics/d/drs_p/de_veerpont.html

Mijn favoriete carberetier (met wat ik als zijn meest briljante tekst beschouw):

Favoriete Drent:

Favoriete Grunnigers(ook hier komt een boel humor om de hoek kijken):

Favoriete tv-persoonlijkheid( hij daar op het Vrijthof, die Brabo naast de burgermeester, met die bril):

Maastricht (50)

De plek waar mijn hart tot rust komt(voor een aantal zeker herkenbaar):

Clarissen Nijmegen, kapel

En last, but not least de plek die ik voordat mijn hart ermee ophoud nog heel graag heel vaak zou willen bezoeken, hetzij lijfelijk, hetzij virtueel of spiritueel:

Do Bye bye Assisi

Geef een reactie

