Je Vous adore, mon Seigneur et mon Dieu!

Franciscaans, Traditioneel, Katholiek

Een deal met de duivel?

op 18 maart 2016

Ik kreeg deze week een stempas om voor of tegen het zogeheten associatieverdrag met Oekraïne te stemmen op 6 april. Hoewel ik stemmen een groot recht (en morele plicht) vind, heb ik mijn pas zojuist bij het oud papier gegooid.

Waarom?

1) er zijn zo weinig stemlokalen dat de opkomst gering zal zijn. Wellicht TE gering voor een geldige uitslag.


2) De gevolgen zijn mij niet duidelijk. Ik heb geen flauw benul waar het eigenlijk om draait en wat de consequenties van een ja of nee zullen zijn.


3) Ik heb het – onaangename – idee dat de regering er zich geen ene kauwgumbal van de uitslag aan gaat trekken. Heb eerder het idee dat er allang een besluit is genomen maar dat dit een zoethoudertje voor de kiezers is.


4) Ik heb wel andere dingen om mij druk over te maken! Turkijke bijvoorbeeld. In Turkije is door Erdogan het vrije woord de nek om gedraaid, maar toch wil Europa een deal sluiten om de vluchtelingenstroom in te perken. TEGEN WELKE PRIJS? vraag ik mij luidkeels af……Ik vrees met groten vreeze dat dit een toetreden van Turkije tot de EU zal inluiden. En dat wil ik ABSOLUUT NIET!

Begrijp me goed, ik heb helemaal niks tegen Turken en/of moslims. WEL tegen een volksvertegenwoordiger die zich als een extremistische dictator met ISIS-achtige ideeën ontpopt. Zoals Erdogan zich steeds meer laat zien…..Zolang HIJ en zijn maatjes de touwtjes in Turkije in handen hebben zeg ik: ZO VER MOGELIJK WEGHOUDEN EN ZEKERS NIET TOT EUROPA TOELATEN!

Volgens mijn mening is elke deal die we met Erdogan sluiten, een deal met de duivel. Kijk maar eens wat er in zijn land, onder zijn leiding en onder de leiding van zijn vriendjes in het verleden, (is)gebeurt.

Halverwege de vorige eeuw zijn ik-weet-niet-hoeveel Koerden vermoord – allen tegenstanders van het huidige extremistische beleid. En degenen die daarover hun mond open doen worden letterlijk een kopje kleiner of monddood gemaakt. Er worden aanslagen gepleegd en vervolgens aan de PKK (Koerden) toegeschreven waarnaar er een nieuwe genocide-golf jegens hen volgt. Maar als je het mij vraagt…..Zit Erdogan er zelf achter, om zijn wandaden te rechtvaardigen!

 

Een deal met deze man, van welke aard dan ook, lijkt mij een deal met de duivel. Dat kan, zoals in het lied hieronder, gunstig uitpakken, maar dat is eerder de uitzondering die de regel bevestigd. NIET DOEN DUS!

Geef een reactie

